X

Sondele Voyager ale NASA au primit update-uri de software de la 19 miliarde de kilometri distanță

La aproximativ 46 de ani după ce sondele Voyager ale NASA au pornit într-o călătorie epică în spațiul îndepărtat, hardware-ul antic al sondelor continuă să primească update-uri de la distanță.

O actualizare, o remediere a software-ului, ar trebui să se ocupe de datele corupte pe care Voyager 1 a început să le transmită anul trecut, iar un alt set urmărește să prevină acumularea de impurități în propulsoarele ambelor sonde spațiale. Împreună, aceste actualizări intenționează să mențină sondele Voyager ale NASA în contact cu Pământul cât mai mult timp posibil.

„Atât de departe în misiune, echipa de ingineri se confruntă cu o mulțime de provocări pentru care pur și simplu nu au un manual. Dar ei continuă să vină cu soluții creative”, a declarat Linda Spilker, cercetătoare a misiunii la Jet Propulsion Laboratory din cadrul NASA, într-un comunicat.

Sondele Voyager ale NASA primesc actualizări de la miliarde de kilometri

În mai 2022, controlul de la sol a început să primească date corupte de la sistemul de articulare și control al atitudinii al lui Voyager 1 (AACS), care menține antena sondei în linie cu Pământul. Din câte pot spune cercetătorii, hardware-ul AACS este în stare perfectă de funcționare; dar, dintr-un motiv necunoscut, AACS și-a direcționat datele de telemetrie printr-un computer de bord abandonat care a deformat datele.

Inginerii au creat acum o actualizare de software, pe care au livrat-o pentru prima dată pe Voyager 2 pe 20 octombrie.

Această remediere a erorilor nu ne va spune de ce AACS a deturnat datele de telemetrie, acesta rămânând un mister care poate sugera o problemă mai mare cu Voyager 1. Cu toate acestea, inginerii sunt încrezători că actualizarea ar trebui să rezolve problema, cel puțin, după ce transmisia actualizării își finalizează călătoria de peste 20 de ore către Voyager 1.

Ce durată de funcționare ar mai putea avea sondele?

Separat, sondele Voyager își pot regla antenele prin declanșarea propulsoarelor. Dar fiecare declanșare a unui propulsor lasă în urmă un strat de reziduuri în tuburile de admisie care lasă combustibil să intre în propulsoare. De-a lungul deceniilor de manevre, reziduurile s-au acumulat; inginerii se tem că tuburile s-ar putea înfunda complet în curând.

Așadar, în septembrie și octombrie, inginerii au început să-i permită navei spațiale să se rotească mai mult, cu scopul de a reduce frecvența cu care sondele trebuie să efectueze arderi. Dacă au succes, manevrele ar trebui să lase combustibilul să curgă încă cinci ani, cel puțin, scrie Space.com.

Incredibilia • 25-10-2023, 12:00:57 • 292 vizualizari

Continuare pe Incredibilia »

 

CovidFacebookHotNightsAuto InfoStiri AlexandriaLicitatii Publice • 14458 articole • 111 documentare • 531 melodii • 888 bancuri