X

Mozilla Firefox – vechiul Big Browser

Chiar dacă astăzi, în 2023, browser-ul celor de la Google, Chrome, domină lumea Internetului, a fost o vreme în care Google Chrome nici nu exista (vă vine să credeţi?). În anii 2000, mai toată lumea începea aventura cunoaşterii lumilor virtuale, accesând reţeaua globală numită generic Internet, cu ajutorul browser-ului inclus, la acea vreme, în sistemul de operare Windows, Internet Explorer.

La fel a fost şi în cazul meu. În primele săptămâni de colindat pe Internet am folosit Internet Explorer (IE), mai ales că era gata instalat, doar trebuia să dai click. Apoi am aflat, citind pe ici, pe colo informaţii din domeniul IT-ului, că IE-ul nu este chiar varianta optimă de browser. Aşa am aflat despre Opera şi Mozilla Firefox. L-am ales pe cel din urmă, care m-a însoţit nişte ani; cred că vreo 10 ani am folosit Firefox, înainte de a trece, ca aproape tot românul, la Google Chrome.

Prima dată am citit despre Mozilla Firefox la sfârşitul anului 2004. Era un articol scris de Daniel Goace, un tip mult mai informat decât mine la acea vreme. Iată prima prezentare a browser-ului Mozilla Firefox pe care am citit-o în această viaţă.

Mozilla Firefox – noul Big Browser

Prima dată când am folosit Mozilla Firefox ca alternativă la obositul ăla de Internet Explorer (IE) al lui Microsoft a fost atunci când am primit invitaţie la un cont pe Gmail, iar IE (versiunea 5.0 pe care o aveam pe Windows 2000) nu era recunoscută de Gmail.

De-atunci nu m-am mai despărţit de acest browser care s-a dovedit a fi cel mai rapid, mai sigur şi mai uşor de configurat dintre toate celelalte browsere pe care le-am întâlnit până acum (poate, totuşi, cu o excepţie – Opera).

Mozilla Firefox este produsul comunităţii open-source şi, ca urmare, are avantajul că este gratis. Din acelaşi motiv, ca toate celelalte produse open-source (adică cu codul sursă la liber), Firefox este în mod continuu modificat şi îmbunătăţit de către utilizatorii din întreaga lume.

Pe Internet aveţi la dispoziţie o grămadă de extensii pentru care pur şi simplu o să iubiţi Mozilla Firefox (cel mai utilizat este Adblock, cu care puteţi închide pentru totdeauna gura celor care vă umplu cu reclame paginile web preferate).

Ca să vă daţi seama cât de iubit este noul browser, am să vă relatez o întâmplare care a circulat pe toate agenţiile de ştiri în urmă cu o lună. Pe 9 noiembrie 2004, fondatorii Mozilla Firefox a sărbătorit venirea pe lume a versiunii 1.0, moment pe care au vrut să-l marcheze cum se cuvine: publicarea unei pagini întregi de publicitate în prestigiosul The New York Times. Pentru asta au demarat o campanie fundrising de 10 zile cu scopul de a strânge 75.000 $ din donaţiile user-ilor. (Asta ca să ştiţi şi voi cât costă o pagină de reclamă într-un ziar serios.)

Surpriza a venit după primele trei zile, când au observat ca s-au strâns deja 100.000 $. Campania a continuat, iar la sfârşitul celor 10 zile suma adunată se ridica la un sfert de milion de dolari. Reclama trebuie să apară zilele acestea, până la Crăciun, şi ea va conţine numele tuturor celor care au susţinut financiar lansarea noului soft. („Academia Caţavencu”, nr. 680/2004)

Citeste si articolele:

A Saptea Dimensiune • 22-04-2023, 00:00:34 • 148 vizualizari

Continuare pe A Saptea Dimensiune »

 

CovidFacebookHotNightsAuto InfoStiri AlexandriaLicitatii Publice • 12675 articole • 111 documentare • 531 melodii • 888 bancuri