Materia întunecată ar putea susține viața pe planetele „orfane”, fără un Soare

În popularul serial SF „3 Body Problem”, personajele primesc un misterios joc de realitate virtuală în care ajută extratereștrii să rezolve o problemă complexă care implică mișcarea în jurul a trei sori.

Acest scenariu oglindește provocarea științifică reală cunoscută sub numele de problema celor trei corpuri, care prezintă dificultăți în prezicerea mișcării planetare sub influența mai multor corpuri cerești. Acest concept a stârnit, de asemenea, discuții despre potențialul de viață pe planetele „orfane”, care nu orbitează în jurul niciunei stele.

Oamenii de știință propun că materia întunecată, o substanță misterioasă care constituie o parte semnificativă a universului, ar putea susține viața pe astfel de planete. Deși materia întunecată nu emite lumină și interacționează în principal prin gravitație, ea conține un potențial energetic imens.

Una dintre teorii sugerează că particulele de materie întunecată prinse în interiorul unei planete ar putea interacționa și elibera energie, încălzind planeta suficient de mult pentru a menține apa lichidă la suprafața sa. Aceste planete orfane, dacă există, ar putea susține viața în condiții unice, posibil timp de trilioane de ani.

Această idee sfidează noțiunile tradiționale de planete locuibile care se învârt în jurul unei stele. În timp ce detectarea unor astfel de planete rămâne incertă, posibilitatea ca viața să evolueze pe aceste lumi susținute de materia întunecată ridică întrebări intrigante cu privire la diversitatea vieții în univers.

Cercetarea, publicată în Journal of Cosmology and Astroparticle Physics, sugerează că aceste planete ar putea servi drept un potențial sanctuar pentru viața din cosmos.

Incredibilia • 06-04-2024, 00:00:42 • 18 vizualizari