Marinarii de la bordul unei flote de nave de razboi americane, care naviga in largul coastei Californiei de Sud in iulie 2019, au fost martori cand mai multe nave au fost invadate de o serie de obiecte zburatoare neidentificate. Incidentul a durat ore intregi, apoi s-a intamplat din nou si din nou pe parcursul lunii, cu aeronave plutind si zburand in jurul flotei, etaland lumini multicolore intermitente.
Iata cateva fapte: pe 30 martie 2019, USS Harpers Ferry raporteaza pana la opt drone necunoscute care zboara direct deasupra navei la o altitudine de aproximativ 500 de picioare, „facand operatiuni de colectare”. Pe 24 aprilie 2019, USS Zumwalt identifica sase drone care zboara deasupra capului intr-un „model consistent” care nu si-a modificat „cursul, viteza sau altitudinea”.
Pe 15 iulie 2019, USS Paul Hamilton este urmarit, timp de patru ore, de drone care ar fi provenit de pe cargo-ul Bass Strait, USS Bunker Hill este urmat de 11 drone presupus din aceeasi sursa, USS Ralph Johnson raporteaza ca exista 14 drone suspecte care il inconjoara, USS Omaha prinde cel putin noua obiecte pe radar si filmeaza, cu o camera in infrarosu, un obiect sferic care se scufunda in ocean. Pe 17 iulie 2019 USS Russell raporteaza ca trei drone suspecte au zburat deasupra sa timp de o ora, dintr-o locatie necunoscuta.
Pe 21 iulie 2019, USS Paul Hamilton raporteaza din nou drone in fata, de data aceasta presupunand ca sunt „pescari locali care opereaza quadcoptere personale”. Pe 25 iulie 2019, USS Gabrielle Giffords vede patru drone deasupra capului si solicita ajutor de la USS Pinckney din preajma. Trei barci mici erau in apropiere.
Capacitati inexplicabile
Pe 30 iulie 2019, USS Russell vede doua grupuri de lumini, care contin cinci drone, pe o perioada de aproximativ trei ore. Nu a fost stabilita comunicarea cu ambarcatiunile de agrement din apropiere; USS Paul Hamilton raporteaza mai multe drone deasupra, unele la doar 200 de metri distanta.
Acestea sunt raportarile oficiale. Dar realizatorul de documentare Jeremy Corbell, intr-un interviu exclusiv pentru DailyMail.com, a declarat ca echipajul navelor i-a spus ca roiurile, de „cel putin 100” de OZN-uri, posedau capacitati inexplicabile cu mult peste dronele obisnuite. „Rapoartele pe care le-am obtinut, interviurile pe care le-am realizat si marturiile pe care le-am documentat in fata camerei afirma ca acestea nu au fost identificate in mod pozitiv drept drone conventionale”, a spus realizatorul. „Unele dovezi sugereaza ca aceste unitati prezentau proprietati de zbor unice si s-a estimat ca cel putin 100 dintre ele efectuau o serie coordonata de manevre indreptate catre navele noastre de razboi”.
Un martor de pe distrugatorul USS Russell i-a spus ca a vazut una dintre ambarcatiuni „accelerand instantaneu in atmosfera superioara” si alte surse au spus ca obiectele au fost detectate plonjand din atmosfera in mare.
Un videoclip din 15 iulie 2019, lansat de Corbell, arata un obiect filmat de pe nava de razboi USS Omaha, folosind o camera FLIR (in infrarosu). Se vede un obiect sferic ciudat, neidentificat, plutind si scufundandu-se apoi in Oceanul Pacific in largul coastei San Diego. Videoclipul a fost coroborat de un radar militar care arata ca USS Omaha a fost invadat de fenomene aeriene in iulie 2019. Marina a declarat ca videoclipul este autentic. Sursele din marina contactate de Corbell spun ca nu au avut succes in cautarea obiectului sub apa. Producatorul de documentare a spus ca el crede ca aceasta este o dovada ca nava se poate misca usor, atat prin aer cat si prin apa, o tehnologie mult prea avansata pentru o drona.
Mai multe OZN-uri au disparut de pe radar dupa ce au ajuns la nivelul marii. La un moment dat, au fost observate pana la 14 OZN-uri simultan pe radar. USS Omaha este una dintre cele cel putin 10 nave de razboi americane care au fost invadate de obiecte zburatoare neidentificate in acea perioada din iulie 2019, spunea regizorul. Numerele citate de Corbell sunt mult mai mari decat sugereaza informarile Marinei. Corbell spune ca mai multe nave de razboi se confruntau cu roiuri de aeronave neidentificate, in acelasi timp, ceea ce inseamna un numar si mai mare.
Potrivit surselor lui Corbell si a documentelor proprii ale Marinei eliberate in temeiul Legii privind libertatea de informare (FOIA), capacitatile aeronavelor misterioase includ planarea la altitudini de pana la 21.000 de picioare, zborul timp de mai mult de patru ore, calatoria pe distante lungi intr-un singur zbor si, aparent, invulnerabilitate la tehnologia antidrona a Navy.
In ciuda acestor performante, imposibile pentru tehnologia actuala, in audierea istorica despre OZN-uri organizata in mai 2022, in Congresul SUA, Directorul pentru Informatii Navale, Scott Bray, a spus ca este „in mod rezonabil increzator” ca obiectele observate au fost drone. Marina a lansat, de asemenea, informari care sugereaza ca aeronavele erau sisteme aeriene fara pilot (unmanned aerial systems – UAS) de tip Quadcopter si probabil proveneau de la nava de marfa Bass Strait, inmatriculata in Hong Kong, aflata in apropiere.
O imagine de informare lansata de Marina arata nava USS Paul Hamilton in apropierea navei Bass Strait, in timpul unuia dintre incidentele cu roiul de drone. Explicatia insotitoare spune ca nava straina „foloseste probabil UAV-uri pentru a supraveghea fortele navale americane”, cu referire la „vehicule aeriene fara pilot” (unmanned aerial vehicles – UAV). Cu toate acestea, alte imagini arata ca aeronava neidentificata plutea in jurul navelor de razboi atat inainte de apropierea de Bass Strait, cat si dupa ce acesta acostase in Long Beach.
Mistere complicate
Corbell sustine ca a participat la un briefing al informatiilor Marinei, care a inclus analiza unei ambarcatiuni depistate deasupra USS Russell la 30 iulie 2019, un obiect „in forma de piramida”. Dar scepticii spun ca o lentila triunghiulara pe o luneta de vedere pe timp de noapte ar face ca orice lumina de pe cer sa para triunghiulara in conditiil potrivite...
Oficiali ai Marinei au evaluat ca „dronele” care zburau deasupra navei USS Paul Hamilton erau controlate de pe nava de marfa Bass Strait din Hong Kong, care efectua probabil o supraveghere a navelor Marinei folosind drone sau vehicule aeriene neidentificate (UAV). Tot documentele Marinei arata insa ca, atunci cand au avut loc unele dintre incidente, nava de marfa Bass Strait era andocata in Long Beach, California, la aproximativ 100 de mile departare – facand contactele lui Corbell sceptice ca ea ar fi putut fi sursa observatiilor.
Unul dintre cele mai mari mistere despre „drone” este modul in care au fost capabile sa detina suficienta putere pentru a zbura atat de mult, inalt, rapid si departe. Unele dintre incidente au durat pana la patru ore si jumatate, iar aeronavele au fost observate pana la 21.000 de picioare deasupra oceanului. „Cea mai buna baterie de quadcopter dureaza aproximativ o ora”, a spus o sursa informata. „Urcarea la patru mile necesita timp si, odata ce vehiculul ajunge la acea altitudine, va avea dificultati sa mentina o pozitie fixa sau o miscare lenta deasupra navei, pe masura ce viteza vantului creste.” In plus, quadcopterul trebuie sa se intoarca la punctul sau de origine; apoi rapoartele mentionau ca vehiculul a fost iluminat, crescand si mai mult consumul de putere. Deci trebuia sa fie o aeronava mult mai avansata.
„Nu stim inca ce anume erau aceste aeronave. Dar orice ar fi, chiar si abilitatile si prezenta lor reprezinta o problema serioasa de securitate nationala, care nu ar trebui expediata asa de usor”, a declarat Corbell pentru DailyMail.com. „Pentru ca, daca problema va fi ignorata, America si multe alte natiuni care au experimentat acelasi tip de intalniri in intreaga lume, in mod constant si recent, sunt susceptibile de a fi atacate de o entitate avansata tehnologic, necunoscuta, care poate opera cu navele sale in spatiul nostru aerian restrictionat cu absoluta impunitate” a adaugat el.
„In plus, daca nu putem raspunde la aceasta intrebare fundamentala nici pana in ziua de azi, asistam la un esec al informatiilor multinationale intr-o masura care eclipseaza greselile noastre facute in jurul evenimentelor de la 11 septembrie.”
„Nu-mi pasa daca acestea erau «drone» sau OZN-uri adevarate, piramide, triunghiuri sau chiar pescarusi cu lumini legate de aripi. Vreau sa se raspunda la intrebarea fundamentala: Ii cunoastem pe cei ce controleaza aceste unitati?” – a spus, in concluzie, Corbel.
DAN D. FARCAS
Magazin istoric • 07-11-2022, 12:01:26 • 85 vizualizari
Covid • Facebook • HotNights • Auto Info • Stiri Alexandria • Licitatii Publice • 6214 articole • 111 documentare • 522 melodii • 888 bancuri