Primul contract de modernizare a infrastructurii feroviare finanţat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, respectiv secţiunea de cale ferată Timişoara Est – Ronaţ Triaj, în valoare de 1,44 miliarde de lei, a fost semnat, a anunţat Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA.
Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.
Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timișoara – Arad Lot 3, desemnată câștigătoare în luna iulie de CFR SA, decizie menținută ulterior și de Curtea de Apel, va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea TIMIȘOARA EST – RONAȚ TRIAJ (lotul 3), în lungime de 13,86 km.
Sunt incluse lucrări de dublare a liniei de cale ferată, modernizarea podurilor, a podețelor, lucrări civile în stații și halte de călători, pasaje inferioare/superioare și pasarele pietonale, lucrări specifice de exploatare feroviară, prin construirea de clădiri de mentenanță, și un centru regional de management al traficului.
În cadrul lucrărilor de modernizare a secțiunii de cale ferată TIMIȘOARA EST – RONAȚ TRIAJ sunt incluse:
„Semnarea contractului de modernizare a secțiunii Timișoara Est – Ronaț Triaj reprezintă punctul de pornire al dezvoltării infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebeș – Timișoara – Arad, RAMURA SUDICĂ a Coridorului RIN-DUNĂRE, și un prim pas în alinierea infrastructurii feroviare din zona de vest a țării la standardele europene de transport. Principalul nostru obiectiv este să le oferim călătorilor condiții moderne de transport, și aici mă refer la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulație de 160 km/h, stații feroviare moderne, servicii publice de calitate, facilități sigure de tranzitare sau staționare în zonele publice, inclusiv zone speciale de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități. Nu în ultimul rând, trebuie menționat faptul că, modernizarea căii ferate înseamnă și o contribuție economică majoră la nivel național și local, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.
Linia de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad este inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.
Sursa: stiri.tvr.ro
Articolul CFR SA a semnat primul contract de modernizare a infrastructurii feroviare cu fonduri din Planul Naţional de Redresare și Reziliență apare prima dată în Presshouse.ro.
Presshouse • 06-11-2022, 00:01:30 • 1782 vizualizari
Covid • Facebook • HotNights • Auto Info • Stiri Alexandria • Licitatii Publice • 19021 articole • 111 documentare • 531 melodii • 888 bancuri