X

Cenzura presei în perioada dictaturii PSD-Năstase (I)

În perioada 2001-2004, posturile TV din România erau mai puţine, nu existau România TV şi Antena 3, iar presa scrisă/tipărită avea încă o pondere însemnată. PSD = ciuma roşie încă nu inventase formule de genul „Plătiţi de Soros”, „UE ne face sclavi” etc., deoarece România nu era membră UE. În acest peisaj horror, pentru liniştea baronilor hoţi şi mafioţi ai ciumei roşii, a existat o singură regulă mafiotă: legea tăcerii.

În cazul în care, cu totul întâmplător, mai scăpa în societate câte o ştire despre corupţia PSD-istă, aceasta era imediat contracarată de minciuni şi dezinformări, în cel mai pur stil bolşevic, ştiut fiind faptul ca minciuna este sufletul nepieritor al comunismului.

Haideţi să vedem, într-o analiză ceva mai amănunţită, modul în care funcţiona dictatura PSD-Năstase în perioada 2001-2004, atunci când s-au format baronii PSD-işti care vor fura tot în România.

Războiul informaţional PSD-România

Serviciul PSD de contrainformaţii

Strategia oligarhiei PSD pentru a-şi apăra imaginea de guvernanţi cinstiţi a fost simplă: blocarea cu orice preţ a informaţiilor despre mijloacele haiduceşti prin care s-au îmbogăţit. Implementarea a început odată cu adevărata campanie electorală, adică imediat după alegerile din 2000. Ţinta prioritară au fost televiziunile.

Principalele posturi de televiziune, cele care acoperă 90% din audienţa naţională, au avut o regulă clara, respectată fără să clipească: nicio istorie de corupţie a guşterilor celor mari nu are voie sa tulbure tihna căminelor viitorilor alegători. Iar între toţi, calul lui Năstase trebuie să rămână imaculat ca şi fundul care şade pe el; în aceşti 4 ani (2001-2004), cei 6 grei: Adrian Năstase, Miron Mitrea, Dan Ioan Popescu, Dan Nica, Doru Ioan Tărăcilă, Nicolae Văcăroiu – au avut o imunitate TV integrală.

În campania propriu-zisă (campania electorală premergatoare alegerilor parlamentare şi prezidenţiale din noiembrie 2004 – n.m.), legea electorală a afost croită în aşa fel încât să limiteze la maximum accesul alegătorilor la informaţiile care ar permite identificarea corupţilor: este interzisă campania negativă. Singura cale de comunicare rămân emisiunile de dezbateri, în care candidaţii opoziţiei mai au posibilitatea să muşte din glezna adversarilor; şi aici – stenogramele o dovedesc – strategia a fost să limiteze timpul lui Băescu prin creşterea numărului candidaţilor la preşedinţie.

75% din popor se informează (se informa în 2004 – n.m.) de la televizor, 7% din ziare. Clar, orăşenii ştiu mai multe decât sătenii care apucă doar programele sterilizate de la televizor. E o dovadă clară că târgul făcut de PSD cu partidul Antena 1 a făcut toţi banii.

Serviciul PSD de dezinformare

Cea mai importantă iniţiativă a societăţii civile – Coaliţia pentru un Parlament Curat – a fost atacată cu toţi muşchii: Năstase, apoi Cozmâncă au cerut BEC să oprească fluturaşii care conţineau numele candidaţilor pătaţi; apoi s-a declanşat operaţiunea falsificării buletinelor. Cele false conţin numai candidaţi ai opoziţiei. Din informaţiile de până acum, există bănuiala că una dintre tipografiile folosite a fost una la care se tipăreşte şi un jurnal naţional, iar asamblarea fluturaşilor otrăviţi s-a făcut la sediul PSD Ilfov. Fluturaşii falşi au fost distribuiţi în mai multe judeţe şi în Bucureşti – unde au ajuns prin căsuţele poştale înainte de cei adevăraţi.

Presa scrisă devine interesantă în momentul în care s-a bănuit că ar putea ataca subiecte foarte sensibile. Academia Caţavencu a fost cenzurată prin cumpărarea a 50% din tiraj, Evenimentul zilei şi Ziua fiind şi ele ţinta unor atacuri în câteva localităţi.

Dezinformarea. Cazul cel mai bubuitor este cel al manifestului homofob anti-Băsescu. Principalul contracandidat al lui Adrian Năstase este acuzat că încurajează homosexualii („sodomia salvează România”). Foaia otrăvită a fost difuzată în 8 milioane de exemplare. Macheta a fost realizată la o McMare companie de publicitate şi tipărită în Bucureşti şi la Constanţa. Difuzat masiv, mai ales la ţară, unde românul este încă neîmpăcat că exista homosexuali, manifestul a avut o penetrare comparabilă cu cea a unei televiziuni. Impactul, evaluat de sociologi, a fost de 2 procente preţioase, în minus la Băsescu. Culmea, atacul vine de la Adrian Năstase.

Baronatele

Judeţele Constanţa şi Vrancea adaugă cenzurii naţionale un fermecător strop de culoare. Culoarea beznei. În campania de la locale, televiziunile marca Mazăre au încălcat legea electorală fără să sughită. Campania pesedistă a fost totală.

Glumele BEC (Biroul Electoral Central)

După ce a reacţionat normal la cererea de interzicere a buletinelor Coaliţiei pentru un Parlament Curat, BEC a avut o ieşire cu efect hilar, cerând interzicerea campaniei SMS-urilor anti-Năstase („Şi dacă ramuri bat în geam/ Şi tu votezi cu Bombo/ Eu îmi bag p…-n el de neam/ Şi emigrez în Congo”). Harnic BEC-ul, dar preocuparea pentru nişte SMS-uri cu efect mai mult terapeutic transformă instituţia în complice la dezinformare în momentul în care nu are nicio reacţie faţă de manifestul în care Băsescu era asociat cu homosexualii, un produs electoral care încalcă mai multe acte normative privind protecţia minorităţilor (art. 30 din Constituţie şi Legea 48/2002).

Text preluat din „Academia Caţavencu”, nr. 677/2004.

Citeste si articolele:

A Saptea Dimensiune • 26-05-2023, 00:00:32 • 503 vizualizari

Continuare pe A Saptea Dimensiune »

 

CovidFacebookHotNightsAuto InfoStiri AlexandriaLicitatii Publice • 14246 articole • 111 documentare • 531 melodii • 888 bancuri