Metroul reprezintă unul dintre cele mai importante mijloace de transport. În marile orașe este indispensabil, deoarece poți parcurge distanțe lungi într-un timp scurt, lucru ce avantajează oamenii activi. În materialul de mai jos găsiți informații interesante despre acest mijloc de transport.
Inaugurată pe 10 ianuarie 1863, stația Paddington din Londra este considerată cea mai veche stație de metrou din lume, iar prima secțiune a metroului londonez a avut 6 km lungime până la stația King’s Cross.
Inițial, în fruntea vagoanelor din lemn se aflau locomotive cu abur. Foarte repede, acest tip de transport a devenit popular în oraș, iar tracțiunea cu abur a fost înlocuită cu cea electrică abia în 1890.
Primul metrou din lume a apărut din necesitatea de a rezolva traficul haotic din acele vremuri. În Londra nu existau controlori de trafic sau semafoare, iar accidentele erau la ordinea zilei deoarece capitala britanică ajunsese să aibă două milioane de locuitori.
Metroul londonez a fost creat pe baza planurilor unui inginer francez pe nume Marc Brunel. În 1843, conform proiectului său inițial, pe sub Tamisa a fost construit un tunel pentru transportul unor trăsuri trase de cai, iar mai târziu planurile sale au fost folosite și pentru a crea tunelurile de la metroul londonez.
De asemenea, vagoanele erau împărțite în clase. La clasa întâi, pasagerii stăteau pe canapele și scaune confortabile, primind inclusiv pături pentru a-și încălzi picioarele. Vagoanele de la clasa a treia nu aveau acoperiș, iar, din această cauză, fețele pasagerilor se acopereau cu funingine în timpul călătoriei.
La început, oamenii obișnuiți și bogații foloseau scări și peroane diferite. Abia în 1945 s-a luat decizia de a se renunța la clase, așa că în zilele noastre milionarii și săracii pot fi văzuți în aceleași vagoane.
Istoria metroului din București își are rădăcinile în planurile de dezvoltare urbană ale orașului din perioada anilor ’30. Cu toate acestea, construcția efectivă a metroului a început abia în perioada comunistă, în anii ’70. Decizia de a construi un sistem de metrou în capitala României a fost motivată de creșterea rapidă a populației orașului și de necesitatea de a diminua traficul intens de la suprafață.
Pe data de 16 noiembrie 1979, a fost dată în folosință prima linie de metrou din București, ce lega stația Semănătoarea (denumită astăzi Petrache Poenaru) de Timpuri Noi. Această primă rută avea o lungime de aproximativ 8,6 kilometri și avea șase stații.
Atlas Geografic • 23-07-2023, 00:00:32 • 710 vizualizari
Covid • Facebook • HotNights • Auto Info • Stiri Alexandria • Licitatii Publice • 22047 articole • 111 documentare • 531 melodii • 888 bancuri