X

Amedeo Neculcea, director general adjunct GFR-Viteza trenurilor românești de marfă a scăzut după modernizările efectuate de către CFR SA

Viteza trenurilor românești de marfă a scăzut după modernizările efectuate de către CFR SA, fiind necesare măsuri de creștere a acestor viteze, a punctat Amedeo Neculcea, director general adjunct GFR.

Oficialul GFR a dat exemplul a 74 km de cale ferată „cei mai utilizați din România, unde în urma modernizării am pierdut 48% din linii”. De la 202 linii, după modernizare au rămas cu 106 linii, a spus el.

Situația este identică în vestul țării. În celalalt capăt, pe Arad – Curtici, constatăm că 40% dintre linii au dispărut.
Viteza comercială a unui tren, numită și viteza mărfurilor a ajuns la 45% din viteza trenurilor, în scădere. Paradoxal, o comparație între acest sector și cel din nordul țării, spre Dornești, Suceava a arătat că problemele sunt mai critice pe ruta modernizată. Vitezele din România sunt după modernizare mult mai mici decât în țara vecină, respectiv 43 kilometri pe oră pe Palas – Fetești, față de 74 kilometri pe oră pe Hegyeshalom – Curtici în Ungaria.

„Simpla introducere a unui tren de călători face ca un tren de marfă să circule cu viteză mai mică”, a afirmat el.

În ultimii ani, în mai multe ocazii s-a adus în atenția publică faptul că pe tronsoanele feroviare modernizate nu s-au îmbunătățit condițiile de trafic feroviar de marfa, ci, din contra, s-au înrăutățit, cauza acestui fenomen paradoxal fiind în primul rând dispariția din uzul exploatării a foarte multor linii din stații (sau a unor stații în întregul lor). De asemenea, pe secțiile nemodernizate, în foarte multe situații, constatam că dispozitivele de linii ale stațiilor nu mai oferă condiții minimale pentru încrucișări, treceri înainte, așteptare, din cauza închiderii liniilor de către CFR SA.

Creșterea numărului de trenuri de călători într-un sistem cadențat, pe aceasta infrastructura cu valori ale capacitaților de garare mult subdimensionate generează probleme majore traficului de marfă.

Chiar și pe secțiile cu linii duble și bloc de linie automat numărul de linii de primire expediere din stații, disponibile pentru procesele de trecere înainte și de încrucișare este esențial.

Pe liniile simple, impactul inexistentei unui număr suficient de linii abătute în stații, asupra vitezei și capacității de circulație, este mult mai mare.

Investițiile în creșterea vitezei de circulație pe liniile curente sunt aproape total ineficiente pentru creșterea vitezei comerciale a trenurilor de marfă. Dacă aceleași investiții ar fi făcute în redeschiderea liniilor abătute din stații, efectele asupra vitezei comerciale a trenurilor de marfă ar fi semnificative.

detalii pe clubferoviar.ro

Articolul Amedeo Neculcea, director general adjunct GFR-Viteza trenurilor românești de marfă a scăzut după modernizările efectuate de către CFR SA apare prima dată în Presshouse.ro.

Presshouse • 09-05-2023, 12:01:36 • 1421 vizualizari

Continuare pe Presshouse »

 

CovidFacebookHotNightsAuto InfoStiri AlexandriaLicitatii Publice • 14073 articole • 111 documentare • 531 melodii • 888 bancuri