X

10 moduri în care Tesla a revoluționat industria auto

Tesla nu numai că a adus mașinile electrice mai aproape de viaţa noastră de fiecare zi, dar a introdus și o serie de alte caracteristici.

Deşi pare că a existat dintotdeauna, de Tesla s-a auzit prima dată în 2008, atunci când a început să vândă Roadster-ul. În anii care au urmat lansării Roadster-ului, compania a lansat noi modele EV (Electric Vehicle = maşină electrică) care au revoluționat complet industria vehiculelor electrice.

Datorită vehiculelor electrice inovatoare ale Tesla, vehiculele electrice nu mai sunt considerate mașini lente, cu o autonomie inferioară. Producătorii de automobile vechi încearcă acum să recupereze în domeniul EV, datorită impactului major pe care l-au avut produsele Tesla. Să explorăm cele mai revoluționare contribuții ale Tesla la industria auto.

1. Popularitatea maşinilor electrice (EV-urile) în rândul publicului larg

Existau deja vehicule electrice înainte de Tesla. Mașinile electrice datează de la sfârșitul anilor 1800, dar este incontestabil că Tesla a avut o influență imensă în accelerarea adoptării în masă a vehiculelor electrice. Înainte de Tesla, vehiculele electrice erau considerate greoaie, lente și lipsite de autonomie.

Cel mai bun exemplu în acest sens este EV1 de la GM, care a fost plin de tehnologie, dar foarte limitat în execuție, în principal datorită tehnologiei bateriilor din acea vreme. Primul EV al lui Tesla a fost o mașină sport cu volum redus, care a început imediat să distrugă prejudecăţile oamenilor cu privire la vehiculele electrice.

O altă critică majoră împotriva vehiculelor electrice a fost lipsa unei infrastructuri naționale de încărcare. Tesla a contribuit la transformarea vehiculelor electrice într-o opțiune viabilă de zi cu zi, oferind mașini susținute de o rețea robustă de încărcare care a fost extinsă pentru a acoperi majoritatea părților lumii dezvoltate.

Aceste oferte care au schimbat realitatea i-au forțat pe alți producători auto să-și accelereze proiectele de vehicule electrice și să aducă pe piață vehicule electrice viabile la prețuri decente.

2. A fabricat maşini electrice cool

Înainte de Tesla, mulți oameni asociau vehiculele electrice cu hibridul Toyota Prius. Prius a fost un vehicul revoluționar atunci când primul model a fost lansat în 1997, dar performanța sa nu s-a apropiat de ceea ce Tesla oferă în vehiculele sale electrice. Toyota Prius din 2023 este însă mult mai rapidă și mai sportivă decât generațiile anterioare.

Tesla a introdus unele dintre cele mai tari vehicule pe care le-a văzut vreodată lumea automobilelor, cum ar fi Tesla Roadster 2.0, risipind pentru totdeauna mitul că EV-urile nu pot fi mașini de performanță.

Când s-a lansat Tesla Model X, prezenta cele mai frumoase uși echipate vreodată pe un SUV. A fost o priveliște de văzut când ușile model X s-au deschis în sus pentru a dezvălui interiorul modern al SUV-ului. De la început, a fost clar că produsele Tesla au fost concepute pentru a fi mai mult decât simple maşini de transport.

3. A creat maşini electrice performante

Tesla a spulberat percepția că vehiculele electrice sunt lente. Modelul S Plaid este unul dintre vehiculele cu cea mai rapidă accelerație din istoria automobilelor, cu un timp de la 0 la 60 mph (mile pe oră; 60 mph = aproximativ 97 km/h) de 1,99 secunde. Gama de vehicule Tesla este plină de vehicule electrice de performanță și chiar modelul greoi Model X Plaid poate accelera de la 0 la 60 mph în 2,5 secunde.

Vehiculele electrice nu erau renumite pentru cifrele lor de accelerație, în special hibrizii de la Toyota și Honda. Dar Tesla a fost întotdeauna despre performanță, iar Model S Plaid a deținut chiar recordul ca unul dintre cele mai rapide vehicule electrice. Modelul 3, în special, a cucerit inimile pasionaților de mașini din întreaga lume prin performanța sa extraordinară. Chiar și Cybertruck, o camionetă grea, promite performanțe extreme și manevrabilitate bună.

4. Oferă actualizări gratuite prin Wi-Fi

Tesla oferă actualizări prin Wi-Fi pentru a vă menține vehiculul la zi cu cele mai recente funcționalități. Puteți verifica orice actualizări noi de pe ecranul tactil central al Tesla și le puteți descărca prin Wi-Fi. Majoritatea oamenilor ar asocia acest tip de upgrade de software dinamic cu un smartphone, dar faptul că Tesla a implementat actualizări Wi-Fi în mașinile sale este revoluționar.

Actualizările Wi-Fi înseamnă că maşina ta electrică Tesla poate fi reparată de la distanță, fără a fi nevoie să ajungi într-un service auto, dacă nu există daune fizice cauzate mașinii.

5. Dezvoltarea tehnologiei avansate de auto-conducere

Tesla nu este singurul producător de automobile care lucrează la tehnologia de auto-conducere, dar Autopilot și Full Self-Driving (FSD) de la Tesla sunt, probabil, cele mai faimoase sisteme de asistență a șoferului de pe piață. Mulți oameni cred că vehiculele Tesla pot funcționa complet autonom, mai ales dacă ați văzut clipuri ale celei mai recente versiuni de FSD. Dar nu este cazul, încă, deoarece, pentru siguranţă, maşina electrică Tesla necesită intervenția șoferului, chiar și atunci când FSD este activ.

O altă caracteristică bună a vehiculelor Tesla este Summon, care vă permite să vă controlați mașina prin aplicația mobilă pentru a o muta din spațiile înguste fără să fiți efectiv în mașină.

Chiar dacă nu poți sta pe bancheta din spate a unui model de maşină electrică Tesla, în timp ce te conduce la cafeneaua ta preferată folosind FSD, tehnologia devine mai bună în fiecare zi.

6. A construit o rețea globală de alimentare

Unul dintre cele mai importante argumente împotriva mașinilor electrice era absenţa unei infrastructuri de încărcare. Tesla și-a asumat responsabilitatea de a se asigura că vehiculele pe care le-a vândut pot fi încărcate electric. Rezultatul este o rețea de încărcare masivă care oferă viteze de încărcare de până la 250 kW. Tesla afirmă că există peste 40.000 de locații Supercharger pe tot globul.

Aceasta ar putea fi cea mai mare contribuție a Tesla la promovarea adoptării vehiculelor electrice, deoarece rețeaua Supercharger face vehiculele electrice practice în lumea reală.

7. Monitorizează în mod constant feedback-ul consumatorilor

Tesla este unică printre producătorii de automobile: consumatorii au o linie directă de comunicare cu conducerea companiei. În acest caz, este contul de Twitter al lui Elon Musk.

Cel mai bun exemplu în acest sens este modul Dog, care este una dintre cele mai interesante funcții de control al climei de la Tesla. Modul Dog i-a fost propus inițial lui Elon Musk de către un utilizator de Twitter, iar Musk a răspuns cu un rapid „Da”. Acest tip de interacțiune cu clienții diferențiază Tesla.

8. Favorizează un model de vânzări direct către clienți

Reprezentanțele de automobile au fost un element de bază al vânzărilor de mașini dintotdeauna. Totuși, Tesla a decis să meargă pe o altă cale, iar în procesul de a evita modelul tradițional de dealer de mașini, a revoluționat modul în care oamenii pot cumpăra maşina dorită. Să-și vândă mașinile direct nu este un lucru rău, deoarece Tesla poate evita practicile dealer-lor care ajung să coste consumatorul mai mulți bani.

Cumpărarea unui model Tesla este se face foarte simplu: online, vă configurați vehiculul și să plasați comanda. Tesla oferă și opțiuni de livrare, astfel încât vă va livra vehiculul la adresa dorită, atâta timp cât îndeplinește anumite criterii de livrare.

9. Tesla îşi produce singură bateriile pentru maşinile sale electrice

Tesla are o nevoie imensă de baterii, ceea ce este de înțeles având în vedere că este în domeniul vânzării de vehicule electrice de mare volum. Inițial, a abordat această nevoie cu uzina sa inovatoare Gigafactory Nevada, care produce totul, de la motoare electrice la baterii (în parteneriat cu Panasonic).

Gigafactory are o capacitate anuală în wați-oră de ordinul miliardelor, iar compania intenționează să extindă fabrica în mod semnificativ pentru a ține pasul cu cererea.

10. A lansat Big Infotainment Screen Wars

Când modelul S din 2012 a debutat cu ecranul său central uriaș de 17 inchi, mulți oameni au fost surprinși. Aspectul afișajului central a fost foarte diferit de ecranele de dimensiuni conservatoare prezente în alte vehicule.

Iar Tesla nici măcar nu are cele mai nebunești oferte de ecrane – această onoare îi revine Mercedes Hyperscreen, care este o matrice uriașă de 56 de inchi, compusă din trei ecrane separate.

Vehiculele electrice de astăzi datorează mult brand-ului Tesla

Tesla a făcut o mare parte din munca grea atunci când vine vorba de a face alegeri practice pentru vehiculele electrice. Compania a construit o infrastructură de încărcare de la zero și a creat vehicule cu performanțe excelente.

Încă inovează şi astăzi. Fără îndoială, va fi în fruntea următoarelor progrese în tehnologia EV, în special cu produse revoluționare, cum ar fi Tesla Semi, care extind raza de acțiune a mărcii în alte segmente.

Sursa informaţiilor: Make Use Of (MUO).

Citeşte şi articolele:

A Saptea Dimensiune • 01-05-2023, 12:00:38 • 1171 vizualizari

Continuare pe A Saptea Dimensiune »

 

CovidFacebookHotNightsAuto InfoStiri AlexandriaLicitatii Publice • 19021 articole • 111 documentare • 531 melodii • 888 bancuri